Bra kosttillskott för dig som tränar mycket

Tränar du flera gånger per vecka och är allmänt aktiv är det bra att tänka på kosttillskott. Genom maten du äter får du i dig viktiga näringsämnen som proteiner, fetter och kolhydrater. Viktigt att tänka på är att även få i dig antioxidanter, vitaminer och mineraler.

Din kropp fungerar bäst när du får i dig alla näringsämnen som den behöver.

Kosttillskott för att bygga muskler

Kosttillskott är bra för att bygga upp dina muskler, ge dig energi samt bekämpa fria radikaler. B-vitaminer är exempelvis viktiga för din muskeluppbyggnad och energiomsättning. De finns i gröna bladväxter, köttprodukter, vissa nötter och frukter. Du hittar även dessa i mejeriprodukter.

Gurkmeja används mer och mer som kosttillskott och är antiinflammatorisk, det kan även minska risken för en del sjukdomar. Den är bra för dina leder och kan hjälpa till med smärtstillning. Vill du ha det lilla extra när din kost inte räcker till är gurkmeja något att ta in i din kost.

Andra kosttillskott som är bra för dig är C- och D-vitamin som är medverkande vid bildning av brosk, bindväv och skelett. Detta är viktigt för att du ska kunna stå ut med hårda träningspass utan skador. Klicka här för mer information om just kosttillskott.

Bookmark the permalink.