Bygg upp konditionen

Oavsett om du håller på med någon kampsport eller inte så är det viktigt att bygga upp konditionen. Som soffliggare så får man allt sämre kondition och det mesta i livet blir allt mer jobbigt. Man behöver inte bli någon elitidrottare bara för att man tränar och är ute och rör på sig.

Cykel som träning

Har du inte tränat tidigare eller om det var länge sedan du rörde på kroppen så gäller det att ta det lugnt första tiden. En träningsform som passar de flesta är cykel. Det är skonsamt för kroppen samtidigt som den ger bar konditionsträning. Den kan du nyttja även om du inte tränar. Skaffa dig en cykel från Cykelkraft om du inte har någon sedan tidigare. Börja cykla till och från arbetet om du inte har allt för långt. ge dig ut p härliga cykelturer under ledig tid. Du får inte bara träning utan du får frisk luft och upptäcka saker och ting när du är ute och cyklar.

Simning som träning

Även simning är skonsamt för kroppen och tro det eller ej, en bra konditionsträning. Simträning kan helt kart hjälpa dig att bygga upp din kondition. Som med det mesta här i livet så gäller det att få in rutinerna att träna. Regelbundenhet gör att du får resultat. Det går inte att fuska och hoppa över något träningspass. Avsätt den tid som behövs för att ett par gånger i vecka ta dig till simhallen och simma de längder som du bestämt dig för.

Bookmark the permalink.