Planera din träning

För att få ut maximalt av din träning så krävs det en viss planering. Visst kan det fungera att lite random köra några träningspass för att uppehålla en viss standard. Men om man verkligen vill se resultat så gäller det att man lägger ner tid och energi på allt som har med träningen att göra. Det vill säga hela livet, vila, mat och träning är viktiga ingredienser för den som vill uppnå ett visst mål.

Det kan speciellt vara viktigt för dig som precis börjat träna och vill få in dina rutiner på ett smidigt sätt. Då är planeringen det bästa verktyget. Du kan med fördel skaffa dig en träningskalender där du kan skriva in allt som rör din träning. Det kommer att hjälpa dig fram över i din träning. Att sedan kunna gå tillbaka och titta på hur det hela började gör ju inte saken mindre intressant. Tänk dig efter ett par år när du börjar bli vältränad och kan titta tillbaka när du påbörjade din träningsresa.

Den som tränat ett tag kanske fått in rutiner på ett bra sätt. Dock så kan det finans anledning att skriva ner vilka träningsdagar man har och om det finns saker som man skulle kunna förbättra med sin träning. Genom att få saker och ting nedskrivet så kan det vara enklare att förändra något. Det kan också vara bra att kunna skriva ner de tips som man kan få från andra som tränar. Se till att alltid ha med dig din träningskalender när du ger dig iväg för dina träningspass.

Bookmark the permalink.